Abdij Sint-Sixtus

Veelgestelde vragen

Wie kan Trappist Westvleteren kopen en hoe?

De kratten Trappist Westvleteren kunnen enkel gekocht worden door geregistreerde gebruikers via de webwinkel op de site www.trappistwestvleteren.be.

Er zijn twee types van verkoop:

  • verkoop met thuislevering
  • verkoop met afhaling aan de abdij.

Bestellingen met afhaling in het verkoopcentrum bij de Abdij worden nooit opgestuurd.


Enkel particulieren worden tot de webwinkel toegelaten. Vennootschappen en BTW-plichtigen mogen geen bier aankopen.

Er kunnen géén bestellingen worden doorgegeven via het contactformulier.

 

Hoe maak ik een account aan?

Op de webpagina bovenaan, onder account heb je de link “account aanmaken”. Maak hier eerst een profiel aan met je persoonlijke gegevens: naam, adres, geboortedatum, e-mailadres en de nummerplaat van de auto waarmee je de bestelling komt afhalen.
 Kies een sterk paswoord om je account te beveiligen.

 

Wanneer is mijn account actief?

Wanneer je na het invullen van je gegevens klikt op de knop onderaan “Bevestigen” krijg je de melding: “We hebben je gegevens goed ontvangen. Gelieve jouw registratie te valideren door te klikken op de link in de mail die we je nu sturen. Zolang dit niet gebeurd is, zul je niet kunnen aankopen. Indien je deze mail niet ontvangt, kijk ook na of deze soms niet in je “Spam” of “Junk” folder zit.”

Na het bevestigen van deze link in je mail is je registratie afgerond. Nu zal je kunnen inloggen op de ogenblikken dat de webwinkel geopend is. Jouw registratie blijft geldig, ook na een aankoop.

 

Wanneer kan ik Trappist Westvleteren kopen?

Kijk na op de kalender wanneer de webwinkel geopend is.

Voor verkopen met afhaling aan de Abdij, kies een openingstijd die overeenkomt met afhaalmomenten waarbij het je mogelijk is om je bestelling te komen afhalen. Deze openingstijd van de shop en afhaalmomenten zijn aan mekaar gekoppeld en worden als zodanig aangeduid. Hier kun je nog geen afhaalmoment vastleggen. Dit kan enkel tijdens het bestellen. Je kan ook geen afhalingsmoment kiezen buiten de afhaalmomenten die gekoppeld zijn aan dat verkoopmoment. Deze openingstijden en afhaalmomenten worden op regelmatige basis bijgewerkt voor de komende weken.

 

Hoe verloopt het verkoopmoment?

Tijdens het gekozen verkoopmoment, log in met je profiel. Op de pagina “Bierverkoop” zie je nu de link “Bestel nu”. Je komt dan in een wachtkamer tot je aan de beurt bent. Je moet wel dat scherm openhouden tijdens het wachten, anders verlies je jouw beurt.
Bij de verkoop met levering aan huis wordt enkel bier te koop aangeboden.

Bij de verkoop met afhaling aan de abdij kan je ook andere producten aan je winkelmandje toevoegen.
Wanneer je aan de beurt bent, kan je doorgaan om bier aan te kopen en beschik je over 10 minuten om je bestelling af te ronden. Hou rekening met het maximaal toegelaten aantal kratten bier uit de soorten Trappist die op dat ogenblijk nog beschikbaar zijn.
 

Voor de afhaling, kies je nu een datum en uur uit de nog beschikbare afhaalmomenten die op de kalender worden getoond. Daarna word je doorverwezen naar het betaalplatform.

Op het betaalplatform vul je de gevraagde betaalkaartgegevens in. Wanneer je betaling succesvol werd uitgevoerd, keer je terug naar onze website en is je bestelling voltooid.

Wanneer is mijn bestelling succesvol?

Wanneer je betaling succesvol werd uitgevoerd, keer je terug naar onze website en is je bestelling voltooid.

Voor de aankoop met levering aan huis ontvang je een mail met gegevens over de verzending van je bestelling.
 

Voor de aankoop met afhaling aan de abdij sturen we je nu een mail met daarin een overzicht van je bestelling alsook een unieke QR-code. Het is absoluut noodzakelijk dat je bij de afhaling deze QR-code kan voorleggen.


Zonder geldige QR-code kan de bestelling niet worden afgehaald!!

De bestelde artikelen zullen voor u op de afgesproken datum en uur beschikbaar zijn in het verkoopcentrum bij de Abdij. Bestellingen worden nooit opgestuurd.

 

Kan ik een andere bestelling afhalen?

Bij de afhaling gebeurt ook een controle op de nummerplaat ten opzichte van de geregistreerde nummerplaat in jouw profiel. Dit betekent dat je met die wagen de afhaling moet doen en ook dat je GEEN andere bestelling kan meenemen, zelfs al beschik je over de QR-Code.

 

Wanneer kan ik leeggoed terugbrengen?

Bij de afhaling van je bestelling kan je ook jouw leeggoed van vorige aankopen terugbrengen en dan gebeurt ook de terugbetaling van het statiegeld van dat leeggoed. Dit bedrag wordt teruggestort op de betaalkaart waarmee de aankoop gebeurde.
Leeggoed kan ook steeds worden teruggebracht naar het verkoopcentrum bij de abdij tijdens de afhaalmomenten zoals aangeduid op de kalender van deze website. Breng dan wel je klantnummer mee zodat dit ook op uw account wordt geregistreerd.

 

Geschillen

Bij eventuele consumentengeschillen die voortvloeien uit onze e-commerce kan u deze voor de onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie brengen. Meer informatie vindt u op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/